طراحی لوگو|طراحی آرم | پروسه طراحی لوگو
3607
rtl,single,single-post,postid-3607,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst2-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
 

پروسه طراحی لوگو

شاید شما هم متعجب شده باشید چه چیزی در طراحی لوگو انقدر پیچیده است. در نگاه اول پروسه طراحی لوگو بسیار ساده و راحت به نظر می رسد. کاری ندارد! چند منحنی ساده یا یک نشانه ی ساده مانند یک سیب می تواند تصویر بزرگ یک برند یا همان لوگو شرکت شود.


اما فقط وقتی به نتیجه ی کار نگاه می کنید این کار ساده به نظر می رسد! واقعیت این است که پروسه طراحی لوگو بسیار زمان بر و انرژی بر است. طراحی لوگو ذهنی بسیار خلاق می خواهد تا المان های متعددی را با هم در نظر بگیرد و به یک طرح لوگوی فوق العاده برسد.
در طراحی لوگو پروسه ای را طی کنید که مطمئن باشید به نیاز مشتری ختم می شود. حتما نیاز مشتری را در تمام مراحل دخیل کنید. زیرا در نهایت این ضایت او است که اهمیت دارد. در زیر ما یک پروسه ی رایج در طراحی لوگو را آورده این مه طراحان حرفه ای لوگو طی می کنند. البته اگر شما نیز تمرین و ممارست کنید حتما به پروسه ی منحصر به فرد خودتان خواهید رسید.

پروسه طراحی لوگو

طراحی لوگو مختصر: با مشتری در یک جلسه ی خصوصی یا طی یک پرسش نامه مصاحبه کنید تا تصوری اجمالی از آنچه او می خواهد به دست بیاورید.
تحقیق در مورد طراحی لوگو: تحقیقاتی در مورد کسب و کار مشتری و تاریخچه ی لوگوهای طراحی شده در آن صنعت و نیز رقیبان وی انجام دهید. به عبارتی اول ببینید مشکل چیست و سپس اقدام به طراحی لوگو کنید. بدانید با چه کسانی در حال رقابت هستید.
ماندگاری طراحی لوگو: ببینید در کسب و کار مربوطه چه طراحی هایی موفق بودند. در مورد آن ها بیشتر مطالعه کنید. ماندگاری نکته ای کلیدی در طراحی لوگو است. از تکنیک های طراحی لوگوی دیگران نکته بیاموزید تا تکنیک های طراحی لوگوی خودتان را بهتر کنید.
طراحی اولیه و تصویر سازی: بر مبنای تحقیقات و اطلاعاتی که تا کنون به دست آورده اید طراحی لوگوی خود را بنا کنید. این مهم ترین مرحله در طراحی لوگو شما است. در این مرحله باید ایده هایی که در ذهنتان هست را به روی کاغذ بیاورید. سپس می توانید آن طرح اولیه را روی کامپیوتر نیز پیاده کنید. وقتی بفهمید طراحی اولیه روی کاغذه چقدر در رشد تخیل و تصورسازی شما تاثیر دارد همیشه از یک تکه کاغذ سفید شروع خواهید کرد.
بررسی های ثانویه در طراحی لوگو: پس از فواصل زمانی دوباره به طرح خود برگردید و نقاط ضعف و قوتش را تقویت کنید. با این کار طراحی لوگوی شما توقیت می شود و به بلوغ می رسد.
بازبینی: خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید طراحی لوگوی شما چه تاثیری روی خودتان خواهد داشت. سعی کنید بازتاب لوگوی خود را روی مشتری پیش بینی کنید و ببینید آیا در ذهن او تاثیر گذار خواهد بود.
ارائه طراحی لوگو به مشتری: لوگوی طراحی شده را به مشتری نشان دهید و از نکات مثبتش برای او بگویید. با این کار میتوانید به او کمک کنید تا بهتر لوگو را تصور کند و بفهمد. به او ثابت کنید که طراحی شما تنها و تنها برای تجارت شما مناسب است.
پشتیبانی از طراحی لوگو: وقتی لوگو را به مشتری تحویل دادید، در مورد بازبینی های احتمالی از نظر او به او اطمینان دهید. آماده باشید تا طراحی لوگو را مورد بازبینی آتی قرار دهید. همانطور که گفتم نظر مشتری مهم ترین موضوع است. مانند یک کمپانی بزرگ به خدمات پس از فروش خود بها دهید. سپس یک فنجان قهوه بنوشید و برای پروژه بعدی آماده شوید.

admin
555 دیدگاه‌ها

با عرض پوزش، فرم دیدگاه در این زمان بسته شده است.