طراحی لوگو|طراحی آرم | لوگو چیست؟
3552
rtl,single,single-post,postid-3552,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst2-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
 

لوگو چیست؟

لوگو چیست

لوگو که از ریشه لاتین logos و به معنای کلمه یا لغت می آید یک نماد گرافیکی یا همان آرم است که معمولا دارای ماهیتی تجاری است. به این معنا که لوگوی یک شرکت بخشی از هویت آن شرکت یا تشکیلات به شمار می رود. کاربری لوگو در این است که یک شخص، شرکت یا سازمان را دارای هویتی ملموس کرده و برای عموم قابل شناسایی کنیم. لوگوها معمولا یا کاملا گرافیکی هستند (به صورت سمبل یا ایکون) و یا ترکیبی از نام شرکت به صورتی گرافیکی (یعنی لوگوتایپlogotype یا وردمارک wordmark).

اهمیت لوگو

لوگوی یعنی برند و آرم تجاری. همانقدر که یک برند مهم است، لوگو نیز مهم است. برند یعنی هویت یک شرکت. به معروف ترین لوگوهایی که میشناسید فکر کنید! اپل، سامسونگ، کوکاکولا، نایک و خیلی شرکت های معروف دیگر همگی لوگوهای منحصر به فرد خود را دارند. لوگوها در ذهن مخاطب عینی سازی می شوند. به این معنا که با شنیدن نام شرکت یا دیدن لوگوی آن شرکت بلافاصله یاد دیگری می افتیم. تحقیقات نشان می دهد لوگو در درک افراد از ماهیت یک شرکت موثر است. بهتر است لوگو ساده باشد. مردم اینطور تصور می کنند که تشکیلاتی با لوگوهای پیچیده شاید قابل اعتماد نباشند.

معنای لوگو

تحقیقات نشان داده که لوگوهای مختلف به طور ناخودآگاه معانی مختلفی را در ذهن مخاطب القا می کنند. لوگوهای دایره ای حس راحتی را به مخاطب می دهند در حالی که لوگوهای زاویه دار به معنای مقاومت و قدرت هستند. بنابراین با توجه به هدف تجاری و تبلیغاتی شرکت باید لوگوی مخصوص را طراحی نمود. فرض کنید می خواهید در مورد نوعی تجهیزات ماشین آلاتی تبلیغ کنید که در شرایط سخت دوام می آورند. حال اگر لوگوی این ماشین دایره ای یا دارای انحنا باشد در ذهن مخاطب نوعی ناهمخوانی ناخودآگاه را ایجاد می کند که در نتیجه شانس تاثیرگذاری لوگو پایین می آید.

admin
153 دیدگاه‌ها

با عرض پوزش، فرم دیدگاه در این زمان بسته شده است.