طراحی لوگو|طراحی آرم | رنگ در طراحی لوگو
13493
rtl,single,single-post,postid-13493,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst2-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
 

رنگ در طراحی لوگو

car-logo

رنگ در طراحی لوگو

طراحی لوگو: رنگ به عنوان عامل تاکید کننده

در استفاده از رنگ به عنوان عامل تاکید کننده بر مفهوم باید امکانات بصری و معنانی متفاوت ومتنوع رنگ ها در جدول رنگ و هم چنین در فرهنگ های مختلف را در نظر داشت .

رنگ در طراحی لوگو

 

مثلا علامت هلال ماه قرمز رنگ معرف هلال احمر است اگر به رنگ دیگری باشد مفهوم اصلی خودراازدست می دهد.همانطورکه رنگ ستاره های  روی پرچم کشورها نماد و سمبلی از ملیت کشورمتنوع خود هستند و درصورت تغییر رنگ معنای خود را از دست می دهند . روزگاری رنگ زرد در چین نماد سلطنط و خاص امپراطور بود .اما امروزه به دلیل ارزان بودن کاغذ زرد رنگ از آن برای چاپ مجلاتی که حاوی مطالب کم مایه هستند استفاده می شود رنگ سفید نیز کار بردی متنوع در فرهنگ ها دارد. چنانچه در شرق دور برای مراسم عزا و در غرب نماد ازدواج و خاص لباس عروسی است. بنابراین به هنگام استفاده از رنگ به عنوان یک عامل تعین کنند باید با شناخت و آشنایی کافی از مفاهیم سمبلیک آن در فرهنگ های دور و نزدیک به انتخاب پرداخت .

برای هرطرح طراحی لوگو لازم است که بارنگ های اصلی،نحوه ترکیب آن ها  رنگ های فرعی و خصوصیات ذاتی آن ها آشنا باشید تا بتواند به هنگام طراحی لوگو مناسب ترین گزینه را برای قدرتمند تر کردن معنای طراحی لوگو تصویری به کار برد .

به صورت خلاصه رنگ های اصلی عبارتند از : سه رنگ قرمز ، زرد ،آبی ، که از ترکیب مناسب این سه خاکستری رنگی بدست می آید .سفید خالص ، خاکستری و سیاه فاقد خاصیت رنگی بوده و رنگ خنثی نامیده می شوند.

خاصیت های مادی و فیزیکی رنگ ها عبارتند از: فام رنگی ،تیرگی وروشنی ، گرمی و سردی وخلوص.

رنگ های گرم و اصلی ،خالص به نظر می رسند و به سمت بیننده حرکت می کنند ودر پلان جلو قرار می گیرند در حالی که رنگ های سرد و خاموش و خاکستری ها رنگی به سمت عقب و به عمق فضا رانده می شوند.

admin
بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم دیدگاه در این زمان بسته شده است.