طراحی لوگو|طراحی آرم | خط و منحنی در طراحی لوگو
3618
rtl,single,single-post,postid-3618,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst2-ver-1.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
 

خط و منحنی در طراحی لوگو

طراحی لوگوی شرکت های بزرگ اتفاقی انتخاب نشده اند. پشت تک تک اجزای لوگو های معروف نوعی روانشناسی مخاطب صورت گرفته. همانطور که می دانید در زمینه ی برندسازی، طراحی لوگو از مهمترین گام ها است. طراحی لوگوی مناسب می تواند احساس عاطفی و در نتیجه پاسخ مناسب را از مخاطب استخراج کند و دید مخاطب را به کالای مورد نظر عوض کند. طراحی لوگوی مناسب می تواند مخاطب را ترغیب یا منصرف کند.

psychology of- ogo designs

psychology of logo designs

ناخودآگاه ذهن ما به اشکال مختلف لوگو به نحو مختلفی جواب می دهد. خطوط صاف، دایره، منحنی، لبه های شکسته همگی معانی مختلفی دارند و یک طراح لوگوی حرفه ای می تواند از اشکال برای القای کیفیت های مختلف در ذهن مخاطب استفاده کند. برای مثال آرم نایک ترکیبی از منحنی است که با لبه های تیز ختم می شود. این ترکیب در ذهن مخاطب حس قوی حرکت را القا می کند.

تاثیر اشکال در طراحی لوگو

دایره، بیضی و منحنی: این اشکال در طراحی لوگو به معنای ایجاد احساس مثبت در پیام عاطفی است. استفاده از دایره در طراحی لوگو به معنای اتحاد، دوستی، عشق، رابطه، و اجتماع است. حلقه یعنی ازدواج و شراکت و به معنای ثبات و پایداری است. معنی به کالای شما خاصیتی زنانه می دهد.

مربع و مثلث (زوایای شکسته) در طراحی لوگو: به معنای بالانس است. این اشکال نیز حس ثبات ایجاد می کنند. همچنین به معنای قدرت، حرفخ ای بودن و کارایی نیز هستند. اما اگر زوایای شکسته با رنگ ادغام شوند مثلا آبی و طوسی، ممکن است ترکیبی بد باشد و احساس سردی را القا می کند. اگر همین ترکیب را با رنگ های شادتر و پر انرژی تر ادغام کنید می تواند این معضل را حل کند و ترکیبی جالب به شما بدهد.

همچنین چنین گفته می شود که مثلث ها ارتباط مثبتی با قدرت، علم، مذهب و قانون دارند. این ها همگی خواصی مردانه هستند. بنابراین عجیب نخواهد بود اگر مثلث در طراحی لوگو شرکت هایی با کارکرد مردانه بیشتر دیده شود.

 

ناخودآگاه ما خطوط عمودی را با مردانگی، قدرت و تهاجم مرتبط می داند. در حالی که خطوط افقی به معنای اجتماع، آرامش و ثبات است. بنابراین استفاده از چنین خطوطی در لوگو معنای متناسب را ایجاد کند.

اشکال زاویه دار و شکسته هم چنین معنای تهاجمی و پویایی دارند. در حالی که حروف منحنی و دایره ای احساس جوانی را به طراحی لوگوی شما می دهد. همچنین در طراحی لوگوی مربوط به بانوان نیز مناسب تر است زیرا ماهیتی زنانه دارد. اما حروف زاویه دار و شکسته و بولد خاصیتی مردانه دارند.

بنابراین قبل از طراحی لوگو برای مشتری خود حتما باید نوع کسب و کار آنها و همچنین نوع مخاطب آن تجارت را در نظر بگیرید. نشانه تجاری مورد نظر باید از نظر مفهومی با ذهینیت مشتری ارتباط برقرار کند تا در ذهن وی ماندگار شود. اگر شما یک شرکت تولید کننده ی کالاهای مردانه هستید و از خطوط منحنی دار در طراحی استفاده کنید نوعی ناهماهنگی در ذهن مخاطب ایجاد می شود که باعث ناماندگاری طراحی لوگو در ذهن مخاطب می شود.

 

admin
6 دیدگاه‌ها

با عرض پوزش، فرم دیدگاه در این زمان بسته شده است.